Tekniken bakom adidas The Billboard Run
- App
- Digital utomhustavla
Utmaningen
Stockholms löparcommunity är i behov av nya och spännande upplevelser för att hålla motivationen vid liv. Trots den ökande populariteten för löpning saknar många löpare variation och utmaning i sina rutiner. Målet med adidas Billboard Run att göra löpningen mer underhållande – då motivationen lätt kan svalna när man bara springer samma gamla runda.
Lösningen
Tillsammans med Accenture Song, adidas och Ocean Outdoor Sweden har vi på Quality Think utvecklat en innovativ utomhuskampanj som heter ‘The Billboard Run’. Genom att omvandla stadens reklampelare till dynamiska checkpoints skapar vi en unik löpupplevelse mitt i staden. Genom att kombinera vår tekniska expertis med Accenture Songs kreativa vision, adidas engagemang för löpning och Ocean Outdoor Swedens expertis inom Digital Out of Home har vi skapat en upplevelse där deltagarna kan utforska nya vägar och pusha sina gränser. Med hjälp av en specialdesignad app och smart teknik kan löpare följa sin framsteg i realtid och tävla om spännande priser.